„Vapiano“ dizainas

Paprastas, informatyvus, gyvas ir kupinas netikėtumų

„Vapiano“ – tai meilė gardžiam maistui, šviežumui, gaminimo procesui, bendravimui ir mėgavimasis buvimu kartu. Ši meilė išreikšta „Vapiano“ interjere: kartu mėgaujamės maistu, bendraujame vienas su kitu, ir visa tai išgyvename kosmopolitinėje aplinkoje.

Viena didžiausių puošmenų ir tikras Viduržemio jūros regiono simbolis kiekviename restorane „Vapiano“ – šimtametis alyvmedis, kuriam valgomojoje erdvėje priklauso ypatinga vieta. Didelės ir žaismingos plokštės virš gaminimo erdvių – dar vienas centrinis „Vapiano“ akcentas. Čia – linksmas, įdomus, informatyvus „Vapiano“ maisto tematika turinys, gaminimo, mėgavimosi gyvenimu ir gyvenimo būdu užrašai, subtilios nuorodos į tam tikrą „Vapiano“ miestą.

 

Erdvės pojūtis

Skaidrumas, ryškumas ir šviesumas apibrėžti kiekvienoje „Vapiano“ erdvėje. Sąžiningumas nulemia ypač aukštos kokybės medžiagas – medį, marmurą, odą, šviesos išsklidimą.

Ryškios spalvos „Vapiano“ suteikia nerūpestingo lengvumo ir kviečia Jus pasilikti ilgėliau. Visi valgomosios erdvės baldai taip pat fiksuoja šį jausmą. Ąžuoliniai, patogūs baldai skatina malonų ir bendravimo erdvės pojūtį.

Bėgant dienai apšvietimas taip pat keičia nuotaiką. Tiesioginis ir netiesioginis įvairių šaltinių apšvietimas sukuria išskirtinę atmosferą.

Bendravimas

Dideli stalai, prie kurių gali prisėsti net iki aštuonių žmonių, akcentuoja „Vapiano“ bendravimo ir dalijimosi malonumu idėją. Šeima, draugai ir nepažįstamieji gali mėgautis nerūpestingu buvimu kartu.

Atvira virtuvė – tai svečių ir vapianistų bendravimo centras. Išvaizdžios medžiagos, tokios kaip Fior di Pesco marmuras, ir šlifuoto ąžuolo baro viršus sudaro aukštos kokybės įspūdį. Techniniai elementai, kurie svarbūs svečiams, subtiliai įterpti tam tikrose vietose. Patiekalų pasirinkimas – paprastas ir nesudėtingas. Netrikdant erdvės įvaizdžio aplink – analoginiai ir skaitmeniniai informavimo sprendimai. Tai skatina, kiek paprastina svečio ir vapianisto bendravimą, paliekama laisvė lengvam ir atsipalaidavusiam pokalbiui viso gaminimo proceso metu.

Šviežumas

Ką tik skintos prieskoninės žolelės, kurių gausu visuose restoranuose „Vapiano“, žaliasis sodelis ir stiklinė makaronų gamyklėlė valgomosios erdvės viduryje, kurioje kasdien gaminami šviežiausi „Vapiano“ makaronai, sudaro tobulą ingredientų šviežumo ir tiesioginio gaminimo užuominą.

Atokvėpis nuo kasdienybės

Kiekviename „Vapiano“ rasite jaukią poilsio erdvę, kurioje svečiai gali atsipalaiduoti ir maloniai leisti laiką drauge. Poilsio erdvėje prisėsti ir atsipalaiduoti galima ant sofų, kėdžių, kušečių, jos apmuštos dviem raudonos spalvos atspalviais. Įvairios, itin dekoratyvios pagalvėlės sudaro ypač derančius spalvų akcentus.

„Vapiano“ terasa – populiariausia ir dažniausiai lankoma erdvė vasarą. Patogūs lauko baldai maloniai kviečia svečius atitrūkti nuo kasdienybės.

Pirmą kartą „Vapiano“ interjero dizainas buvo sukurtas 2002-aisiais. Jį kūrė tarptautiniu mastu pripažintas milanietis architektas Matteo Thunas, ir paskleidė šią interjero idėją visame pasaulyje, pradėdamas nuo pirmojo „Vapiano“ Hamburge. Matteo Thunas aiškina: „Vapiano“ – tai meilė valgyti, meilė šviežumui, meilė gaminimo procesui; prieš 10 metų mes norėjome, kad visa tai atsispindėtų mūsų restorano interjere“. Praėjus dar dešimčiai metų Matteo Thunas grįžo prie savo kūrybos, kad pateiktų tolesnę savo dizaino koncepcijos viziją Vienoje įsikūrusiame „Vapiano“ 2011-ųjų lapkritį. Šis interjero atgaivinimas – evoliucinis žingsnis į priekį, lydimas originalios, nesudėtingos, išgrynintos dizaino idėjos.

Apie Matteo Thuną

Matteo Thunas gimė Bolzane, Italijoje, 1952-aisiais, studijavo Zalcburgo akademijoje pas Oskarą Kokoschką, architektūros laipsnį įgijo 1975-aisiais kartu su Adolfu Natalini. 1978 metais persikėlė į Milaną, kur sutiko ir pradėjo dirbti su Ettore Sottsassu.

1981 metais jis buvo vienas Memfio grupės – dizaino judėjimo – įkūrėjų. Šis judėjimas formavo įvykius devintajame dešimtmetyje.

Po metų Vienos taikomosios dailės akademija paskyrė jį vadovauti Gaminių projektavimo ir keramikos katedrai. Vėliau, 1984-aisiais, Matteo Thunas Milane įkūrė savo vardo studiją, 1990–1993 metais dirbo kūrybos direktoriumi „Swatch“.
Matteo Thunas remia ilgalaikius, holistiniu požiūriu paremtus sprendimus. Architektūra – tai konkrečios vietos sielos formavimas. Tai vienija estetinį, ekonominį ir technologinį tvarumą. Tai reiškia sukurti dabarties, paskirties ir vietos sintezę. Kiekvieną kartą sprendimas vis kitoks. Produkto dizainas turi atspindėti prekės ženklo sielą. Tai paprastumo, tikrumo ir grožio gestų architektūra, sukurta tarnauti kasdieniam gyvenimui, kuris bėga sklandžiai anapus mūsų dabartinio gyvenimo.

Matteo Thunas tris kartus laimėjo ADI „Compasso d’Oro“ apdovanojimą už dizaino meistriškumą, 2010-aisiais atsiėmė žurnalo „Wallpaper*“ dizaino apdovanojimą. 2011-ieji – ypač gausūs apdovanojimų: „Good Design Award 2011“ apdovanojimas už „Duravit“ „Onto“ gaminių kolekciją, Simono Tayloro apdovanojimas už gyvenimo pasiekimus bei žurnalo „Designer“ ir „Green Good Design Award 2011“ apdovanojimai, pastarasis – už „Zucchetti“ „Isy System“ gaminių kolekciją.
Kalbant apie architektūrą ir interjero dizainą, Matteo Thuno projektuotas viešbutis „Side“ Hamburge 2001-aisiais buvo išrinktas metų viešbučiu, kalnų kurortas „Vigilius“ 2004 metais pelnė žurnalo „Wallpaper“ dizaino apdovanojimą, o „Radisson SAS Frankfurt“ buvo išrinktas kaip geriausias 2005 metais atidarytas viešbutis – šio viešbučio architektūriniai sprendimai buvo pripažinti „Worldwide Hospitality Awards“ apdovanojimu. Tai – dar ne viskas. „The Prix Acier Construction“ apdovanojimą 2007-aisiais Šveicarijoje Matteo Thunas pelnė už įspūdingos architektūros „Hugo Boss“ strateginį verslo centrą.

2004 metų gruodį kasmet Niujorke vykstančioje žurnalo „Interior Design“ architektų pagerbimo ceremonijoje Matteo Thunas pelnė „Hall of Fame“ apdovanojimą, be to, jis yra RIBA – Karališkojo britų architektų instituto – narys.